FILM2012.reismee.nl

Erg leuke wandeling in Ruckle Park

De laatste dagen misten we een beetje het wild dat we eerder op de vakantie zo vaak zagen. We zijn duidelijk aanbeland in bewoond gebied. Maar op de wandeling in Ruckle Park vanochtend zagen we dan toch weer de nodige dieren, weliswaar niet geheel wild.
Net van de camping kwamen we twee hertjes met een mooi gewei tegen. Maar de hertjes hier zijn zo gewend aan mensen dat ze nog net even op kijken als je langs loopt, maar dan weer ongestoord verder grazen.
Even verderop bij een boerderij zagen we naast een kudde schapen ook veel wilde kalkoenen, althans de vogelgids noemt ze wild, maar hier scharrelen ze rustig op het boerenerf. Hun veren kun je overigens kopen voor $1 per stuk. Degenen die wij zagen liggen stopten we snel in de rugzak.
En net in het bos aangekomen kwamen we nog enkele Schotse Hooglanders tegen.
Dit was al een leuk begin van een prachtige vroege ochtend.

Bijna halverwege kwamen we bij de kust uit en zagen direct een prachtig pauze-schelpenstrandje bij King's Cove.

Door het extra lage tij vanochtend zagen we veel paarse zeesterren (en nog wat oranje en bruine soortgenoten), een aantal veelarmige oranje zonnebloemzeesterren (die hadden zich blijkbaar vergist in de waterstand want ze lagen nogal hulpeloos op en tussen de rotsen), enkele grote rode zee-anemonen (die er nu meer uitzagen als griezelige hoopjes blubber omdat ze drooggevallen waren), een mooie kwal die in de branding op en neer dreef en een zeekomkommer. Ook de zeekomkommer liet zich nu niet in zijn kleurrijke omvang zien, maar toch vonden we ‘m erg leuk want zo vaak zei je die niet.
De terugweg langs de kust liet steeds weer leuke strandjes en rotspartijen zien. Vooral voor Linde was het lastig om die soms links te laten liggen.

Qua wandeltijd hadden we de route ingeschat op een kleine 2,5 uur, maar met alle leuke onderbrekingen hebben we er bijna 5 uur over gedaan.

's Middags hebben de bearspray terug gebracht bij Lo Camps. We wisten dat hij zelf niet thuis was, maar zo konden we eens zien hoe hij hier woont op het eiland en konden we even kennismaken met Annemarie, zijn vrouw die alle administratie, boekingen en logistieke zaken regelt van Nature Trek Canada.
Toevallig was ook Lo's broer Pieter er, die hier een stuk grond gekocht heeft en bezig is een huis te bouwen. Aangezien Pieter regelmatig figureerde in de verhalen van Lo, was het leuk om er ook een gezicht bij te zien.

Daarna zijn we naar het zwembad in Ganges gegaan. Het was Toonie Swim ($2) deze zondagmiddag en konden we gelijk weer eens onder een normale douche. Voor zo'n eilandje met ruim 10.000 bewoners is het een prachtig zwembad met ook nog een enorm warm bubbelbad van 10x3 meter.
Dit zwembad is 4 jaar geleden neergezet omdat een lokale rijke dame op doktersadvies moest zwemmen. Dat was zonder zwembad best lastig, dus liet ze er een voor het hele eiland bouwen.

P.S. De zwarte sanddollars van enkele dagen terug zijn zo verschrikkelijk gaan stinken dat we ze weg gegooid hebben. Blijkbaar waren ze toch nog niet dood genoeg...

fam Verschuur

Jullie gaan we ineens hard in de tijd vooruit, geplaatst eind augustus. Maar goed veel plezier nog met het zeekajakken en een goede vlucht terug en dan zien we jullie wel verschijnen, als jullie een taxi willen tenminste.
Groetjes van ons.

FILM

De taxi is zeer welkom!!