FILM2012.reismee.nl

De laatste dag echt vakantie

Het aftellen is nu echt begonnen. Nog 1 dagje voordat de grote schoonmaak en het inpakken kan beginnen. Het laatste dagje dat we echt vakantie hebben.

Vanochtend hebben we eerst de veerboot over de Jervis Inlet genomen, van Saltery Bay naar Earls Cove, en zijn daarna doorgereden naar Skookumchuck Narrows Provincial Park.
Vooral bij grote wisselingen tussen eb en vloed ontstaan in deze Narrows van de Sechelt Inlet sterke onvoorspelbare stromingen, draaikolken en hoge golven. Onlangs is daar nog een boot van de kustwacht gezonken tijdens een oefening.
We waren voor het echte geweld een week te laat (volle maan), maar nog steeds was duidelijk dat je hier erg voorzichtig moest zijn. De twee bootjes die we de Narrows zagen passeren wisten duidelijk via welke slalomroute ze er doorheen moesten varen.
Een bosbouwbedrijf dat aan de overkant van de Sechelt Inlet momenteel werkt, vliegt zelfs met een watervliegtuigje op en neer tussen twee locaties die voor en achter de Narrows liggen op nog geen kilometer van elkaar. Zij schatten het risico blijkbaar te hoog in.

Ook hier kwamen we weer zeesterren, anemoontjes en een enkele zee-egel tegen. Eigenlijk wel grappig dat ons dit nog steeds kan boeien na de ontzettend grote aantallen die we al gezien hebben. Sterker nog, we zijn elke keer opnieuw weer erg enthousiast.