FILM2012.reismee.nl

Nog meer zeesterren

Het was een rustige dag vandaag voordat we vanaf morgen voor 3 dagen vol aan de bak kunnen. De voorspellingen zijn in ieder geval goed: 28 graden en zonnig.
Omdat het maandag 6 augustus British Columbia Day is, trekken veel mensen er voor een lang weekend op uit, dus het zal wel druk worden met pleziervaartuigen op het water.

We dachten vandaag het schiereiland ten Noordwesten van Powell River te gaan verkennen, maar dat was lastig. In Lund was het onmogelijk een parkeerplaats voor de camper te vinden. Lund is de trekpleister op het schiereiland, mede omdat daar mijlpaal 0 van highway 101 staat, de kustsnelweg die tot ver in Amerika doorloopt. Dus verder doorgereden, maar aangezien het asfalt in Lund ophoudt en we na enkele kilometers gravelroad niet echt de indruk hadden dat dit tot iets ging leiden, zijn we maar omgedraaid.

Meer geluk hadden we toen we bij Okeover Arm gingen kijken, naast Lund de andere potentiele startplek van ons kajakavontuur morgen.
Het was alweer eb (absoluut niet gepland, maar op de een of andere manier treffen we het steeds) en weer zagen we mooie zeesterren. Deze keer ook veel jonge zeesterretjes onder de pier en een blubberige zeekomkommer, een ander type dan we de voorgaande dagen hadden gezien. En Linde moest natuurlijk weer overal aan voelen en in knijpen.

Ze zag op een gegeven moment steeds een slurf uit het zand omhoog komen die vervolgens een straaltje water spuugde. Ze heeft er een tekening van gemaakt en gaat morgen aan John vragen wat het is. Vooralsnog houden we het op een clam.

's Avonds hebben we alle waterdichte zakken voor het kajakken ingepakt. Waarschijnlijk dromen we vannacht allemaal van ontberingen die ons te wachten staan.