FILM2012.reismee.nl

De negende veerboot

In Ladysmith hebben we een wandeling langs de Holland Creek gemaakt. Al direct vanaf de parkeerplaats was het een erg mooi pad tussen de bemoste bomen en varens. Steeds opnieuw stijgen en dalen. Bijna halverwege was ook nog een mooie waterval: Christy Falls.
De terugweg was helaas wat minder enerverend.

Daarna zijn we via alweer de negende veerboot op deze vakantie naar Salt Spring Island gegaan en doorgereden naar Ruckle Provincial Park. Gelukkig was er nog een plekje vrij, want hier zijn maar 8 plekjes voor campers, trailers of caravans.
Naast ons staan drie wat oudere koppels die nog op dezelfde manier kamperen als dat ze 30 jaar geleden deden. Eén stel met een volkswagen camperbusje en twee met ieder een mini caravannetje dat wel 3 keer in onze camper past.

Als avondwandelingetje zijn we even bij de kust gaan kijken. Linde en Floor gingen gelijk op zoek naar wat voor zeeleven dan ook. Natuurlijk werden er weer krabbetjes (en ook twee forse exemplaren) gevonden, een paar paarse zeesterren en een anemoon die van Linde een mosseltje gevoerd kreeg.