FILM2012.reismee.nl

Nog maar een keertje ondergronds

Vandaag zijn we weer een keertje ondergronds gegaan in Horne Lake Caves Provincial Park. Er zijn daar 4 grotten toegankelijk, waarvan de grootste alleen onder begeleiding. Omdat we inmiddels ervaren genoeg zijn (...), hebben we die maar laten zitten en zijn op eigen gelegenheid de andere drie ingegaan: Main Cave, Lower Cave en Andre's Annex. Het was wel wringen en klauteren, dus schoon bleven we niet. Het zijn relatief korte grotten van 136, 40 en 54 meter en het is onmogelijk om er te verdwalen, dus niet al te spannend maar wel leuk.

Bij terugkomst in de camper waren we ineens Linde's hoofdlamp kwijt, dus gingen Inge en Linde weer terug. Gelukkig vonden ze de hoofdlamp op ons pauzeplekje. Dit was niet de eerste keer dat we kwijt gewaande spullen terug vonden. Nu alleen de kleine verrekijker nog, die we al 1,5 maand kwijt zijn.

's Middags door naar Englishman River Falls Provincial Park. Het mooie heldere water is bij de jeugd blijkbaar onweerstaanbaar, dus er wordt volop gezwommen. Nou ja gezwommen, ze springen van de rotsen in het water elkaar uitdagend om steeds een treetje hoger te gaan. Uiteindelijk sprong er zelfs een van het bruggetje (wat uiteraard verboden was) en na heel lang twijfelen en aanmoedigen ook zijn vriendin. Dat was toch zo'n 10 meter hoog.

Nadat Marijn eerder oog in oog stond met een wolf tijdens het wildplassen, kwam deze keer in de schemer een uil eens van dichtbij kijken wat hij aan het doen was. We hoorden al een tijdje een vreemd soort gekrijs in het bos achter ons, maar toen Marijn daar in het bijna-donker stond kwam ineens een uil aangevlogen en ging op een meter of 10 afstand in de boom zitten krijsen. Snel de rest erbij gehaald en daarna vloog hij nog meerdere keren geruisloos van boom naar boom. Mooi om dat eens van dichtbij te zien.