FILM2012.reismee.nl

Eiland hoppen

Dankzij een tip van een mede-kampeerder konden we op de parkeerplaats van McDonalds het internet gebruiken. Deze keer zelfs supersnel internet en zijn we weer bij met de verhaaltjes op de weblog.

Vervolgens gingen we naar de Nymph Falls, één van de ‘hidden treasures' van de Comox Valley. Daar zijn prachtige zwemplekjes in de rivier.
Maar jammer genoeg bleven de Nymph Falls voor ons ook echt een hidden treasure. Waar we ook zochten, we konden ze niet vinden.
Onderweg kwamen we nog wel een reetje tegen dat langs de weg stond. Terwijl zij de struiken weer in liep, kwam haar jonkie eruit gelopen. Toen die ons zag sprong ze snel weer terug. En direct kwam ook nog een tweede jonkie uit de struiken gelopen die net zo snel weer terug sprong. Heel grappig.

Daarna zijn we overgestoken naar Denman Island, een klein eilandje voor de kust van Vancouver Island, op slechts 15 minuten varen. We hadden gedacht hier te overnachten, maar het enige campinkje met 10 plaatsen was natuurlijk vol. Daarom zijn we maar direct doorgegaan naar Hornby Island, nog een keer 15 minuten varen met de veerboot.

Omdat dit eiland ook bij de Canadezen heel populair is, hebben we daar eerst een plekje veilig gesteld op een camping, en zijn vervolgens gaan wandelen in Helliwell Provincial Park. Een leuke wandeling langs de grillige kustlijn met onder andere mooie arbutus bomen en red crossbills die bezig waren zaadjes uit dennenappels te pikken.

Na het avondeten hebben we nog een strandwandeling gemaakt over Tribune Beach, waar de vloed razendsnel kwam opzetten.
Opvallend was dat een visarend die boven het strand hing het niet tolereerde dat een zee-arend langs zijn plekje kwam vliegen. Meerdere keren werd de zee-arend aangevallen door de visarend en dat vrijwel recht boven ons hoofd.