FILM2012.reismee.nl

Gratis brandhout

De terugweg van ons kampeerplekje was even spannend, omdat er een erg steil stukje in zat. Gisteren hadden we weinig grip naar beneden, maar we kwamen nu gelukkig zonder een schrammetje weer boven.

Volledig onverwacht was vanaf dit punt de bewegwijzering naar Little Huson Cave Park perfect. Eenvoudige bordjes, maar wel duidelijk. En nog onverwachter stond bij de trailhead een nieuw, overzichtelijk bord met de korte route naar de caves.
Naast diverse grillige vormen heeft de rivier hier een ondergrondse doorgang door het kalksteen van 60 meter lang gemaakt.

Hoewel de temperatuur van het water het toeliet hebben we een duik in de snelstromende rivier toch maar achterwege gelaten ondanks de mededeling dat je hier op eigen risico mocht zwemmen.

In Kelsey Bay bij Sayward zijn we bij de Johnstone Strait gaan kijken of we in de relatief smalle doorgang misschien nog een walvis of Orca zouden kunnen zien. Wat dat betreft hadden we geen geluk, maar we zagen wel twee enorme cruiseschepen waaronder de Zuiderdam van de Holland-Amerika lijn, voorafgegaan door een - in vergelijking - lullig veerbootje van BC Ferries.

Direct naast de pier, waar vanaf steeds gevist werd met weinig succes, was ook een mini campinkje met maar 6 plekken. Je had hier direct uitzicht op de Johnstone Strait, full hook-up, een leuke mini wasgelegenheid, normale prijs, muggenvrij en gratis aangespoeld brandhout om de hele avond te stoken. Eigenlijk niet gepland, maar dit was te leuk om niet te gaan staan.