FILM2012.reismee.nl

Op weg naar Prince Rupert

Met stralend weer vertrokken we richting Prince Rupert, waar we morgenochtend de boot naar Vancouver Island nemen. De hele route bleven we langs de brede Skeena River rijden en hadden we links en rechts van ons hoge, nog met sneeuw bedekte bergen.
Halverwege de route nam de bewolking echter toe, totdat het geheel bewolkt was. We hopen dat het morgen goed weer zal zijn, anders wordt het na de boot naar Bella Coola weer een lange zit.

Toen we langs de weg even stopten om een waterval te bekijken, kwam net een goederentrein op een paar meter van ons voorbij denderen. Het duurde even voordat de trein met 176 wagons voorbij was. Zo zie je ze bij ons in Nederland niet.

Op een ander pauzeplekje liep Marijn zoals gewoonlijk wat rond te scharrelen, toen achter zijn rug op zo'n 30 meter een zwarte beer uit het struikgewas kwam lopen. Hij stak de weg over en vervolgde zijn pad via een bosweg. Waarschijnlijk was dit zijn vaste werkomgeving getuige de bijpassende waarschuwing.

Drie jaar geleden hebben we in Prince Rupert op een werkelijk dramatische camping gestaan, daarom hebben er nu een uitgezocht ruim voor het stadje.

Vlakbij, in Diane Lake Provincial Park, hebben een mooi wandelingetje gemaakt langs Diane Creek. Daar kwam het regenwoud gevoel van het begin van de vakantie weer een beetje terug.
Twee Varied Thrush maakten daar nogal wat ophef. We begrepen dat pas toen Linde een jong vogeltje naast het pad zag liggen. Blijkbaar bleven we wat te lang rondhangen, want een van de twee voerde een schijnaanval uit op Marijn. Hij kwam toch wel heel snel dichtbij al kijkend door de telelens.

Loes en Freek

Wat maken jullie meiden ( en natuurlijk ook jullie) een prachtige tijd door, wat hebben ze straks veel te vertellen op school. Geweldig.
Ik geniet van de verhalen, dank jewel!!