FILM2012.reismee.nl

Dagje zwemmen en zonnebaden

Vandaag hebben we de laatste 85 kilometer van de Casssiar Highway gereden. In plaats van de Cassiar Hwy verder te volgen tot in Terrace, sloegen we westelijk de bush in. Via een ‘Wilderness Road' gingen we binnendoor, omdat we onderweg ook nog wat leuke dingen denken te gaan doen. Omrijden via de verharde weg zou 200 kilometer extra betekenen. Qua tijd maakte het overigens bijna niets uit.

Het waren wel zo'n 50 kilometer door ‘the midle of nowhere' en we moesten erg rustig rijden om de potholes bijtijds te ontwijken. Vijf kilometer voordat het asfalt begon zagen we bij toeval een zijweggetje dat naar een meer leidde. Het bleek een leuk campinkje te zijn aan een mooi meer waar het prima zwemmen was en ... geen muggen! We zijn daar dan ook gebleven om de mislukte zwemdag van gisteren goed te maken. Heerlijk alleen aan een prachtig meer.

Maar toen de middag vorderde bleek het meertje ook bij de lokale bevolking uit Nass Camp en New Aiyansh heel geliefd te zijn. Eind van de dag waren alle 11 plekken bezet. Het werd toen wel een enorme hondenbende, omdat zo ongeveer iedereen hier twee honden heeft.

Beren vandaag: 2