FILM2012.reismee.nl

Een mindere dag

Tegen beter weten in zijn we vanochtend nog een keer bij Fish Creek gaan kijken, we waren immers nog in de buurt. Het was een mooie onbewolkte dag en de bergen weerspiegelden dan ook prachtig in Moose Lake, waar overigens nooit elanden te zien zijn.

We zagen weer een paar zalmen in Fish Creek, dus over een week of zo komen waarschijnlijk ook de beren. En nog enkele kolibrietjes die gezellig voor ons langs zoemden.

Om de een of andere reden had Floor een nukkige bui vandaag wat de sfeer in de camper niet ten goede kwam.
Met enige vertraging zijn we via dezelfde mooie route (je kunt ook niet anders) naar Meziadin Junction gereden. Bear Glacier lag deze keer mooi in het zonnetje. Op veel foto's zie je dat deze gletsjer nog tot vlakbij de weg ligt, maar dat is alweer lang geleden. Ook deze gletsjer heeft zich behoorlijk teruggetrokken.

We dachten 's middags nog even lekker aan het water te zitten en eventueel een rondje te zwemmen in Meziadin Lake. We konden echter niet eens buiten zitten dankzij de muggen die we al een hele tijd behoorlijk zat zijn.
Dus maar een spelletje Kolonisten in de camper gedaan. En toen dat ook nog eens gewonnen werd door Inge zakte de stemming helemaal tot het dieptepunt.

Riet en Marinus

Hallo Inge en Marijn, Linde en Floor
Eindelijk! Oma begon zich al serieus zorgen te maken. Ruim een week zonder bericht afgezien van een verjaardagskaart met enige vertraging. Ze had wel iets gelezen over geweren, beren en afgronden, maar Linde en Floor zijn niet bang van wilde dieren in het bos, in het bos. Wat een dappere kleindochters hebben wij toch. Wij horen niets van een vakantie die toch wel erg lang begint te worden voor Oma. Ze wil met jullie verstoppertje spelen in de tuin.
Wij waren diep onder de indruk van de kanotocht van Marijn. Vroeger lazen wij verschrikkelijke verhalen over de indianenstammen uit de tijd van Winnetou en Old Shatterhand en nu gaat hij zomaar met die mensen in een kano. Als dat maar goed afloopt. Oma is nu wel weer voor een paar dagen gerust. Hartelijke groeten van Oma en Opa.

FILM

Als het nog lukt in de laatste week van de vakantie komen Linde en Floor graag verstoppertje spelen met oma in de tuin.