FILM2012.reismee.nl

Stewart, 3x scheepsrecht

Net voordat we van onze overnachtingsparkeerplaats bij Mehan Lake wilden vertrekken zag Floor een mooi rood vogeltje op de grond, de Pine Grosbeak, mannetje en vrouwtje (beetje olijf-groen) bij elkaar.

Daarna zijn we doorgereden naar Stewart. De weg van Meziadin Junction naar Stewart is erg mooi, met hoge steile bergen, een aantal gletsjers die je van redelijk dichtbij kunt zien, veel sneeuwvelden en veel watervallen. Je waant je Wallis, Zwitserland.

Stewart, dat we alweer met ons derde bezoek vereren, is geen spat veranderd. Nog steeds vinden wij het vergane glorie. De supermarkt heeft het broodnodige, maar het assortiment is wel heel beperkt en betalen met een creditcard of bankpas is er niet bij.
Best lastig omdat we nog maar weinig cash geld hebben. De private pinautomaat in het dorp bleek alleen Canadese bankpassen te accepteren, dus dat werkte ook niet (een eerdere poging om onderweg te pinnen lukte ook al niet). We moeten dus zuinig aan doen met ons geld.

Waarom zijn we hier eigenlijk naar toe gegaan? Nou omdat het zo ongeveer op de route lag (60 km enkele reis) en omdat we bij Hyder Fish Creek, zo'n 10 km verderop, nog een keer willen kijken of we Grizzly beren kunnen zien, al zijn we daar eigenlijk nog te vroeg voor.

Beren vandaag: 3

Opa Rien & Oma Ans

Weer met heel veel plezier de laatste reisverhalen gelezen.
Iedere morgen de computer aangezet om te kijken of er "verhalen"zijn ( de opmerkingen mannen met geweren gezien en afsteekpaadjes op de wandeling met geluidsapperaatjes en berenspray zijn niet goed voor de gemoedsrust van het thuisfront ) vandaar met heel veel genoegen weer de nieuwe verhalen öpgezogen".Geniet van de rest van de vakantie.

Knuffels Oma& Opa