Inge naar de kapper

Inge is vanochtend in Fort Nelson naar de kapper geweest, heel spannend. De locatie en inrichting oogde ietwat goedkoop, maar achteraf was ze heel tevreden. En ook heel belangrijk natuurlijk was het prettige gesprek met de kapster.

Daarna hebben de Golotenneh, oftewel Moose trail, en Sahtenneh, oftewel Bear trail, gelopen. De Medzihtenneh (Caribou), Nódatenneh (Lynx) en Tsátenneh (Beaver) hebben we overgeslagen.
De wandeling was niet spectaculair, maar wel aardig. Wat wel spectaculair was, was e enorme hoeveelheid muggen. Vooral bij Inge cirkelden er steeds zeker 20 muggen om haar hoofd. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: We zijn heel erg blij met onze bugshirts. Want hier is nauwelijks tegen aan te spuiten en smeren.

Toen we zo'n 10 kilometer het stadje uit waren, bedachten we ineens dat wel handig was geweest om de tank vol te gooien. Hoe noordelijker je komt hoe minder benzinestations er zijn en hoe duurder de benzine wordt. Dus maar weer omgedraaid.

De Alaska Highway vanaf Fort Nelson is een stuk aantrekkelijker dan daarvoor. Je ziet iets meer van de omgeving en je hebt zo nu en dan mooie vergezichten.

En voor de statistieken: we hebben weer 2 zwarte beren gezien onderweg.