FILM2012.reismee.nl

Muggen en midges

Samen met de muggen, behoren nu ook de midges tot onze ergste vijanden. Die vervelende bijtende vliegjes kruipen verdorie gewoon door de horren de camper in. Gisteren heeft Marijn er op het toilet alleen al 60 dood gedrukt. De ramen moesten dus dicht blijven. En elke keer als de deur open was geweest, konden we weer op jacht.

Dus toen we vanochtend, voordat we enige uren de snelweg opgingen, een ochtendwandeling in Crooked River Provincial Park gingen maken, hesen we ons weer in de bugshirts en werden de onbedekte plekken met deet ingesmeerd. Zolang je in beweging was kon je soms het muggennetje voor je gezicht een stukje open laten, maar zodra je stil stond moest je ‘m direct dichtritsen.
Maar desondanks was het leuke wandeling om Square Lake, in een gebied waar erg veel elanden moeten zitten. Tenminste, het pad lag bezaaid met elandenkeutels. Het idee alleen al geeft vaak een extra dimensie aan zo'n wandeling.

Halverwege de rit richting Chetwynd had Marijn het even gehad en was het tijd voor een middagdutje. Het is ook een redelijk saaie weg van Prince George naar Chetwynd. Er zijn nauwelijks interessante pauzeplekjes, langs de weg is ook niet veel te zien en je moet minimaal 100 rijden anders wordt je wel aangeduwd door een enorme truck.
Floor en Linde lagen inmiddels ook al te slapen.