FILM2012.reismee.nl

Bermbloemen

Twee dagen geleden reden we de Barkerville Highway naar Barkerville, vandaag reden we hem terug naar Quesnel. En ook nu weer een prachtige route om te rijden, voor wat betreft de omgeving, de bloemen langs de weg en het wild.

Eerst zag Floor een zwarte beer. Even later tijdens ons ontbijt liep een beer, weliswaar op een afstandje, op en neer tussen de linker en rechterberm. Hij kon blijkbaar niet besluiten welk gras het lekkerst was. En niet veel later moesten we afremmen voor een eland die de weg overstak.

Daarna was het vooral kilometers maken naar Prince George, voorlopig de laatste grote stad die we tegen komen.
We wilden daar in de buurt een wandeling maken in de Fort George Canyon. Die zou erg mooi moeten zijn. Maar ondanks de aanvankelijk redelijke bewegwijzering hebben we het startpunt van de wandeling niet kunnen vinden. Op een gegeven moment vertrouwden we het niet meer en vonden we het niet verantwoord om het smalle bospad met de camper verder in te rijden. Helaas geen wandeling, maar nog wel een zwarte beer die Linde in de bosrand zag zitten.

Eind van de dag hadden we iets meer geluk. We hadden een campinkje op het oog bij Summit Lake dat tegen de Continental Divide ligt. Zuidwestelijk hiervan wateren de rivieren af in de Grote Oceaan, Noordoostelijk in de Noordelijke IJszee.
Toen we aankwamen bij de toegangsweg was de poort dicht, maar reed net iemand naar buiten. Bleek dat het campinkje vooral voor seizoen houders was en eigenlijk alleen in het weekend open was. We mochten vooralsnog de camping op. De eigenaar was bij het meer aan het werk en we moesten het maar aan hem vragen. Daar aangekomen was de eigenaar al weg, maar was er wel een andere campinggast die ook de sleutel van het hek had. We konden hier wel een nachtje blijven staan, hem betalen en hij zou morgenochtend het hek voor ons open maken.

's Avonds hebben Linde, Floor en Marijn nog een avondwandelingetje gemaakt. Bugshirts natuurlijk weer aan, bearspray paraat (beren zitten hier overal getuige ook de verse berenpoep) en verrekijker en fototoestel bij de hand voor al het wild dat we gingen zien. Het bleef bij een bever, dat wisten we pas zeker nadat hij een paar keer met z'n staart op het water had geslagen, maar ook dat was leuk.