FILM2012.reismee.nl

Veel vogels op Scout Island

Onze buurman, vorige week 75 geworden, zat duidelijk om een praatje verlegen, dus ook vanochtend stond hij er weer. Maar niet vervelend hoor. Zijn kinderen deden mee aan de wereldkampioenschappen blootvoets waterskiën en zijn kleinzoon was één van de truckers uit het programma Ice Road Truckers dat op Discovery te zien was. Grappig, want wij keken dat ook.

Midden in Williams Lake ligt een mini natuurparkje op een eilandje in het meer: Scout Island. Ondanks dat het zo klein is (krap 15 hectare), bijna midden in de stad ligt en redelijk druk bezocht wordt, zagen we hier allerlei soorten vogels: Common Loon, American White Pelican, Belted Kingfisher (ijsvogel), Red-necked Grebe (soort fuut), Yellow-headed Blackbird, Red-winged Blackbird, twee visarenden op hun nest, eenden, ganzen en divers ander klein gevogelte. De uil met jonkies die hier ook moet zitten, hebben we gemist.

Aanvankelijk dachten we ook een bever te zien, maar dat bleek al snel een muskusrat te zijn. Hij verdween echter wel in een beverburcht. We zijn benieuwd wat de bevers daar van vinden, want ook zij zijn hier nog volop actief, getuige de veelheid aan recent afgeknaagde wilgentakken.