FILM2012.reismee.nl

Voorbereiding voor de Nootka Trail

Op de camping hadden ze 2 hele mooie 18 holes midgetgolf banen. Nadat Marijn Floor de fijne kneepjes van het midgetgolf had bijgebracht (goede handgreep, juiste voetenpositie, armen gestrekt), ging het haar heel aardig af. Linde is iets minder serieus in het spel en vindt het gewoon leuk om te midgetgolfen, de score vindt ze niet zo belangrijk.

Daarna zijn we afgereisd naar Gold River om Lo Camps te ontmoeten voor de 6 daagse Nootka Trail. Op de camping werd alles uitgestald en moesten lastige keuzes gemaakt worden: een 4, 3 of twee 2 persoonstenten (het is de 3 persoons geworden), 1, 2 of 6 grote repen chocolade, hoeveel trailmix repen per dag, pindakaas of chocopasta, etc.
Linde en Floor kregen ook een rugzak aangemeten, want ook zij moeten sjouwen op deze trail. Na zoveel mogelijk thuis gelaten te hebben hadden we 4 volle rugzakken van resp. 6, 7, 21, 24 (+ 5 kg fotoapparatuur). Elke dag zal de rugzak wel iets lichter worden omdat er steeds minder eten overblijft, maar toch. Eigenlijk zijn de rugzakken van Inge en Marijn 5 kilo zwaarder dan gepland. We willen niet weten hoe zwaar de rugzak van Lo is...
Aanvankelijk zou ook Mark, de zoon van Lo, meegaan, maar in verband met zijn eindtoetsen op school lukte dat helaas niet. Behalve wat extra gezelligheid had hij ook een rugzak kunnen dragen.
Veel zal overigens afhangen van het weer. Op zich zijn de voorspellingen niet eens zo slecht, maar voor de 2e dag wordt 30 mm regen voorspeld. Dat is toch behoorlijk veel nattigheid. Misschien kiezen we er wel voor om die dag de tenten te laten staan en korte wandelingetjes te maken. We zullen zien hoe het loopt.
Linde en Floor waren binnen de kortste keren al dikke vrienden met Lo (ze kennen hem nog van 3 jaar geleden) en Floor wilde gelijk bij Lo in de tent slapen. Misschien kunnen we toch een kleinere en lichtere tent meenemen...

Reacties

Reacties

Opa Marinus

Hierbij een reactie op de gewichten van de rugzakken. Nauwelijks of nog niet helemaal hersteld van mijn fietsongeluk las ik met enige verontusting de gewichten van de rugzakken. Ik zal blij zijn als ik straks met een rugzak van 6 kg kan lopen. En dan zou mijn arme kleinkind Floor met zoiets moeten gaan lopen. Ik zou je graag komen helpen, Floor, maar ik vind het te zwaar. Worden hier commando's getraind? Met spanning wacht ik op het verdere verloop van deze tocht.

Commandocommandant

Ik voed ze slechts op in de stijl van mijn eigen Spartaanse opvoeding.

jolanda

Het lijken zulke lieve knuffels, die beren.Wel byzonder om ze van zo dichtbij in het echt te zien.

laatste nieuws: oranje voetbalkoorts is voorbij. 3 lwedstrijden verloren en dus naar huis.Hebben we in ieder geval weer iets waar we over kunnen mopperen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!