FILM2012.reismee.nl

Huis-zeearend

In Duncan zijn we naar het hoog aangeschreven Quw'utsun Cultural Centre gegaan. De dame achter de kassa was bezig aan een gevlochten hoedje van de binnenbast van een Ceder. Leuk om te zien hoe de oude ambachten nog steeds toegepast worden.
In het museum staat een dozijn mooie totems aan de hand waarvan de historie van de Cowichan Tribe beschreven wordt. Toen we weggingen was het Ceder-hoedje af (3 uur werk) en was een ander bezig om van Mountain Goat garen iets te breien, een specialiteit van de Cowichan.
Wat we gezien hebben was interessant, maar stond niet in verhouding tot de entreeprijs van $40.

In Parksville staan we op een camping waar een zeearend koppel huist. We hebben de camper zo gemanoeuvreerd dat we vanuit het raam direct zicht hebben op de boom waar een zeearend zich zat te wassen of op de uitkijk zit. 20 Meter verderop kijken we uit op de boom waar hun nest in zit. Dat nest is overigens slechts zichtbaar, maar je hoort het gepiep van de kuikens als er weer eten wordt gebracht.

Morgen gaan we Lo Camps ontmoeten en zijn we vanaf woensdag 6 dagen met hem onderweg op Nootka Island. Het schoolwerk van Linde en Floor ruimen we voor een week op. Ze zijn overigens al bijna klaar met alle opdrachten. We zijn trots op ze!
En voor degenen die de komende 1,5 week jarig zijn: Bij deze alvast van harte gefeliciteerd!
En voor degenen die binnenkort op vakantie gaan: Fijne vakantie gewenst!

de buren

Hallo daar
We zijn benieuwd hoe jullie het de afgelopen week gehad hebben.
Even wat anders: we kregen gisteren een berichtje van de jaarlijkse buurtbarbecue op 1 september. Willen jullie onder voorbehoud worden aangemeld?

Groetjes, Jose, Frans Kirsten en Ingmar

klas van floor

Luuk heeft zijn kaart van Floor mee naar school genomen. De juf heeft de kaart voorgelezen. Deze marmotten zien wij niet in Gouda.
Wij zijn vandaag aan onze laatste kern van taal begonnen. We hebben ook veel toetsen van taal en rekenen gedaan.

Marijn

Hoi buurtjes,
Zet ons maar onder voorbehoud op de BBQ lijst.

Floor van groep 3A

Hallo allemaal,
Ik ben bijna klaar met kern 12. De rest van de vakantie ga ik nog veel lezen en natuurlijk wandelen en dieren kijken.
Alvast een fijne vakantie voor iedereen!
Groetjes van Floor