Canada

Vanochtend hebben we de veerboot genomen van Anacortes, USA naar Sidney op Vancouver Island. Na 6 weken zit het Amerika deel van de vakantie erop en gaan we verder in Canada. Het is bij de Canadese douane een stuk prettiger dan toen we Amerika inreden. Geen moeilijk vragen en formulieren hier, maar gewoon een gezellig praatje. Kortom, we voelen ons welkom.
Maar behalve de douane formaliteiten hebben we ons in Amerika prima vermaakt.

Op de 2,5 uur durende overtocht voeren we tussen de San Juan Islands, maar zagen behalve wat zeehonden weinig wild. Misschien zijn we wat veeleisend, maar je hoopt dat er walvis langszij zwemt.
Wel leuk waren de Pelagic Cormorants (Aalscholver) bij vertrek uit Anacortes). Ze vlogen af en aan met zeewier om hun nesten te bouwen.

In Sidney zijn we bij de Butterfly Gardens gaan kijken. Linde en Floor raakten niet uitgekeken, de ene vlinder was nog mooier dan de andere. Mooi was ook dat we vlinders verfrommeld uit hun pop zagen komen die even later prachtige volle vleugels hadden.