FILM2012.reismee.nl

Racoon eyes

Vanochtend hebben we de 5e junior ranger badge opgehaald nadat de opdrachten gecontroleerd waren door een park ranger en Linde en Floor de bijbehorende belofte afgelegd hadden. De ranger voegde nog enkele onderdelen toe aan de belofte, zoals het liefhebben en gehoorzamen van papa en mama, dus daar kunnen we ze de rest van de vakantie aan houden.

We stonden wel wat vreemd op met onze zonverbrande koppen en witte zonnebril afdrukken. Blijkt dat ze dat hier Racoon eyes noemen.

In verband met het slechte weer, regen en laaghangende bewolking (op de hogere delen van het park was dus zeer slecht zicht), adviseerde de ranger ons de wandeling langs de Tahoma Creek. Je zou daar ook Mountain Goats kunnen zien. Helaas was dit wel 30 kilometer heen en later weer terug. Maar omdat wij nu eenmaal graag wandelen én wild zien, hadden we dit er toch maar voor over. Daarnaast blijft het mooi om de bergweg door het park te rijden (onze 3e vos alweer gezien in het park).
Op de wandeling hebben we echter geen berggeiten gezien, dat was jammer, maar net voordat we terug bij de camper waren zagen we wel een glimp van een zwarte beer. Tenminste, dat leek zo. Uit een supersnel gemaakte foto die achteraf op de laptop werd uitvergroot, bleek dat we er inderdaad een gezien hadden. En dat terwijl beren in dit park maar sporadisch gezien worden.
Onze eerste beer van de vakantie kunnen we afstrepen.

Wij vinden het bijzonder dat we bijna 4 maanden met ons gezin op pad zijn, maar gisteren kwamen we een Zwitsers stel tegen (midden 50) dat al bijna 4 jaar op reis is. Ze hadden eerst op de motor de halve wereld rondgereisd, van Patagonië tot Australië. Die hebben ze toen verkocht. Nu hadden ze een campertje gekocht voor het laatste deel van hun reis door Noord-Amerika.
Dat lijkt Marijn ook wel wat. Zouden wij dat over 10 jaar ook doen?