FILM2012.reismee.nl

Soms te vroeg, soms te laat in het seizoen

En vannacht waren inderdaad de wolken opgetrokken en zagen we de prachtig witte Mt Adams voor onze neus liggen. Voor de rest van de dag begeleide de berg ons steeds op onze route.
De heldere ideeën zijn nog achterwege gebleven, maar voor vandaag hadden we leuke plannen.

We hebben een mooie wandeling gemaakt in Conboy Lake National Wildlife Refuge. Eerst liepen we langs een wetland waar tegenwoordig zo'n 25 Sandhill Crane (kraanvogel) paartjes nestelen. We waren eigenlijk wat te laat in het seizoen, maar eentje hebben we er toch nog gezien.
Mooi waren ook de bloemen, de rupsen en 4 slangetjes (model zwart-gele tuinslang).
De route terug liep door het bos waar we veren gevonden hebben voor de dromenvangers die de dames willen gaan maken.

's Middags zijn we bij de Ice Cave gaan kijken. De grot deed zijn naam eer aan, want hier waren volop ijs-stalagmieten en stalactieten. Eerst gingen we linksaf voor het langste deel van de lavatunnel, maar liepen al snel tegen een laag ijswater aan die te diep was om doorheen te lopen. Die plek heet dan ook de Ice Pool. Wat minder voorbereidde grotgangers die na ons kwamen liepen op hun gymschoenen zo de val in; natte voeten dus.
Marijn probeerde via de wand nog wat verder te klauteren, maar dat werd al snel te lastig. Wel waren verderop in de tunnel volop ijsformaties te zien.
We waren hier eigenlijk net te laat in het seizoen. Het ijs was behoorlijk aan het smelten en was poreus geworden. Dat was ook te zien aan de vele ijsrestanten op de vloer.
We zagen hoe een klein ventje het nodig vond om een grote ijspilaar (van vloer tot plafond) kapot te trappen en pa die er niet eens iets van zei. Erg jammer dat mensen het zo voor elkaar verpesten.
De route rechtsaf was ook erg glad over de met ijs bdekte lavastenen, maar dat lukte. Een enkele keer moesten we ons door een nauwe opening wurmen. Al snel zagen we hier licht aan het eind van de tunnel en konden we naar buiten kruipen.

Het typische aan dit gebied is dat je voor een aantal zaken zoals Conboy Lake en de Ice Cave eigenlijk in april hier moet zijn, maar dat in juli pas alle wegen open zijn. Ook al kun je niet op elke plek op exact het juiste moment daar zijn, wij hebben in ieder geval een prima dag gehad.

Annabel Rohde

Hallo Linde & Floor,

Is het leuk daar? Zo te zien wel. Linde, ik mis je wel op de opvang en op school hoor.
Gelukkig kan ik je volgen en je foto,'s zien.

Schrijf je nog wat terug?
Kus,
Annabel

jannie

Ha, Terwijl ik jullie verslag van 27 mei lees, druppelen langzaam ook de verslagen van 28, 29, 30 31 mei en 1 juni binnen... Leuk!!
Jullie zijn heerlijk buiten bezig zo te lezen! Geniet lekker verder!
Groet,
Jannie