FILM2012.reismee.nl

Hoe leuk kan sneeuw zijn?

Omdat we op de route naar het Noorden toch langs Cruise America in Portland reden hebben we snel een paar kleinigheidjes laten verhelpen. Daarna reden we verder naar Washington om via de Noordoever van de Columbia River naar het Oosten te rijden.

Een aardig pauzeplekje was Steigerwald National Wildlife Refuge waar een Northern Harrier (Henry?) laag bij de grond zijn knappe vliegkunsten voor ons vertoonde. Meer dan de parkeerplaats hebben we overigens niet gezien van het Refuge.

Een volgende stop was Beacon Rock State Park. Dit is één van de favoriete plekken voor Kyte surfers op de Columbia River. Je bent hier vrijwel dagelijks verzekerd van een stevige wind en er is geen beroepsscheepvaart op de rivier. Naast wat vrijetijdsvissersbootjes heb je het rijk alleen. Het was leuk om ze daar bezig te zien. Moeten we misschien ook maar eens proberen...

In verband met de drukte dit weekend gingen we nu maar op tijd op zoek naar een camping. De eerste was natuurlijk weer vol. TomTom zat er weer naast en krijgt een schop onder z'n h..
Het Visitor Center bij de Hood River bridge belde voor ons naar een camping in Trout Lake maar daar werd niet opgenomen. Maar net toen we weg wilden rijden, kwam de aardige dame naar buiten gerend. De camping had terug gebeld en er was één campinggast niet op komen dagen. We hadden dus een plekje. De camping lag ook nog eens op onze geplande route, dus we hadden geluk!

Nadat we ons plekje veilig hadden gesteld op de camping reden we een klein stukje terug naar het Mt. Adams Ranger Station voor wat informatie omtrent de wandelmogelijkheden hier en vooral de status van de wegen door het binnenland. Veel van die wegen zijn gesloten in de winter.
Maar net toen we de parkeerplaats opdraaiden ging de luxaflex van het Ranger Station naar beneden. En in verband met Memorial Day waren ze de komende twee dagen ook dicht.
Er lag buiten nog wel wat informatie en al snel hadden we in de gaten dat alle doorgaande wegen nog dicht zijn als gevolg van de sneeuw. Dat was een forse tegenvaller.
We wilden graag naar de Oostzijde van Mount St. Helens National Volcanic Monument, maar de route daar naar toe zou nu ineens een kleine 200 kilometer langer zijn. Kortom, het is tijd om de route te herzien. We gaan er eerst een nachtje over slapen. Als de wolken vannacht optrekken en we morgenochtend vanaf de camping recht tegen de besneeuwde Mt. Adams aankijken krijgen we misschien nog heldere ideeën.

Ellen Bloemendal

Henry zegt dat het een Northern Harrier, een Blauwe Kiekendief is. Dan zal dat wel zo zijn.....

Marijn

En als Henry dat zegt, wie ben ik dan om daaraan te twijfelen?