FILM2012.reismee.nl

Falls, falls, falls en nog eens falls

Na een nacht aanhoudende regen en 's ochtends nog steeds regen zeiden we tegen elkaar dat we vandaag niet nog een keer in de regen zouden gaan wandelen. Eigenlijk stond Silver Falls State Park op de agenda, een park met veel prachtige watervallen. Maar omdat we al genoeg mooie watervallen hebben gezien, is het niet erg als we er een paar overslaan.

Maar hoe meer we in de buurt kwamen van Silver Falls, hoe beter het weer werd. Tegen de tijd dat we bij het park waren, hing er nog een enkele dreigende wolk, maar was het prima wandelweer. We konden dus weer op pad.

De belangrijkste attractie van Silver Falls is de Trail of Ten Falls, 10 mooie watervallen in de North Fork Silver Creek die door een gematigd regenwoud stroomt. Bij drie daarvan kun je achter de waterval langs lopen, toch wel heel speciaal en vooral leuk voor Linde en Floor.

Zeven van de watervallen hebben we 's middags via een mooie wandeling gezien. Waterval acht toen Inge aan het koken was en waterval negen toen Inge met de afwas bezig was. Nummer 10 was minder imposant, lag wat ver van de route af en hebben we dus niet gezien.

We hadden eigenlijk gedacht om hier op de camping te blijven staan, maar hoorde al snel dat de camping vol was. Daar waren we al bang voor. Het is hier namelijk Memorial Weekend, en dan trekken de Amerikanen er op uit.
Maar niet getreurd, onze TomTom kent ook campings dus we gingen vol goede moed op pad. Maar na een stuk of drie TomTom campings die niet bleken te bestaan en een andere camping die ook vol was, zakte de moed ons enigszins in de schoenen. Uiteindelijk vonden we ruim 100 kilometer verder om 21:30 uur toch nog in een camping die ons op een vrije invalideplaats lieten staan.