FILM2012.reismee.nl

The Blue Hole

Na het ontbijt zijn we nog een keer in het warme bad gesprongen. Een prettige afwisseling bij de alweer vier dagen aanhoudende koude regen.

Daarna hebben we een paar kilometer gelopen van de 27 mijl lange McKenzie River Trail. Het stuk dat wij liepen volgde uiteraard de McKenzie River en leidde ons door een sprookjesachtig bos waar alles op de bodem bedekt was onder een dikke laag mos.
Uiteindelijk kwamen we uit bij The Blue Hole, een prachtig azuurblauw meertje. De rivier die we steeds volgden lijkt te ontspringen uit dit meertje. Slechts enkele stroompjes komen hier uit de rotsen en stromen in het meertje. Maar in feite komt de rivier hier weer bovengronds, nadat hij daarvoor een forse afstand in het poreuze lavagesteente ondergronds heeft afgelegd.
Lang zijn we niet op deze prachtige plek gebleven, want het was koud en erg nat. Regenjassen, -broeken en gamaschen waren weer onmisbaar vandaag.

Iets verder stroomopwaarts waren nog twee mooie watervallen die we eigenlijk als onderdeel van een wandeling hadden willen bekijken. Maar twee regenwandelingen op een dag vonden wat veel van het goede en gelukkig konden we beide watervallen ook met de camper bereiken. Ze waren allebei erg mooi, zeker nu er met al deze regen extra veel water naar beneden kwam.

Eind van de middag zijn we weer gaan staan op onze favoriete overnachtingsplek, in ons eentje op een gratis Sno-Park parkeerplaats, de vierde alweer in zeven dagen. Zeker nu de dollar steeds duurder wordt, is dit mooi meegenomen.