FILM2012.reismee.nl

Hot Springs part 3

In het Ranger Station van de McKenzie River kregen Linde en Floor een tasje met diverse kleine souvenirtjes en een stripboekje met het verhaal achter 'Smokey Bear', de beer die in Amerika altijd als symbool wordt gebruikt om de gevaren van bosbrand onder de aandacht te brengen.
Midden vorige eeuw werd een ploeg brandweermannen ingesloten bij een grote bosbrand en overleefde dit op miraculeuze wijze. Ook een klein beertje had de brand overleefd. De mannen ontfermden zich over het beertje en kreeg de naam 'Smokey Bear'.

De dame van het Ranger Station wees ons op een wandeling naar de Proxy Falls. Dit zijn twee mooie watervallen, een grote en een kleine, die allebei over bemoste hellingen en boomstammen naar beneden komen. Het bijzondere van de kleinste is dat het water aan de onderkant verdwijnt in de bodem zonder dat je kunt zien waar het blijft. Het zakt gewoon door het poreuze lava gesteente heen. Ook de wandeling er naar toe was erg mooi en afwisselend. Helaas wel nat en de weersvoorspelling is dat het nog een tijdje zal blijven regenen.


Langs de McKenzie River hadden we een derde hot spring op het oog, de Bigelow Hot Spring. We hadden ‘m snel gevonden en we hadden geluk deze keer; we waren helemaal alleen. Hij ligt direct naast de rivier, dus je kunt steeds switchen van warm naar koud. Er was één probleempje: het rivierwater stond wat hoog, waardoor het badje van de hot spring dezelfde temperatuur had als de koude rivier.
Maar we zijn niet voor één hot spring te vangen, want er is hier ook nog een commerciële hot spring: Belknap Hot Springs. Het bad ziet er weliswaar uit als een normaal zwembad, maar het water komt uit een natuurlijke bron. We hebben dus toch nog lekker warm gebadderd in de regen.
We besloten hier maar gelijk ons kamp op te slaan, waardoor we onbeperkt toegang hebben tot de warme baden. We gaan vanavond zeker nog een keer.

Reacties

Reacties

fam. Verschuur

Hier is het momenteel zo'n 27 en dus ook lekker benauwd (vind ik Paul vind het prima weertje) Gelukkig voorspellen ze voor het weekend een paar graadjes minder. Afijn eindelijk is de kou een beetje weg dus we mogen eigenlijk niet klagen. (het slaapt alleen overdag niet echt lekker) Geniet ervan hopelijk komt bij jullie ook regen na zonneschijn. Geniet ervan en wij genieten met jullie mee op een afstandje.
Groetjes Paul, Esther, Bart & Roos.

lOES

wAT GENIET IK VAN JULLIE VERHALEN, IK BEN NIET JALOERS, MAAR ZOU HET BIJNA WORDEN. hET ENIGE, DAT WIJ MOOIER HEBBEN, IS HET WEER, MAAR DAT KRIJGEN JULLIE OOK WEL!!
nOG VEEL REISPLEZIER, GROETJES lOES

Opa Marinus

Even een berichtje over mijn avonturen als Molenvenner-bezorger. Gisteren had ik nog een extra wijk. omdat de kantine niet meer open gaat. Op de terugweg van Lieshout via Gerwen naar huis zag ik twee oudere dames mij tegemoet fietsen. Op dat moment kwamen twee pseudo-wielrenners achter de dames vandaan en besloegen zo het hele fietspad in twee ricchtingen. Ik week zo snel mogelijk uit, maar de tweede kon ik niet helemaal vermijden. Onze schouders raakten elkaar. Hij belandde op het wegdek en ik op de grasstrook naast het fietspad. Wij konden geen van tweeën verder, maar twee ambulances vervoerden ons naar het Elkerliek. Ik werd helemaal vastgesnoerd van kop tot teen vanwege mogelijk rugletsel, maar na foto's van mijn schouders, borst en heupen en nekwervels mocht ik naar huis met de nodige pijnstillers. Ik heb geluk gehad. Vermoedelijk valt het alleszins mee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!