FILM2012.reismee.nl

Stoned in een Hot Tub

Lava River Cave in Newberry, de langste lava tunnel van Oregon, was helaas nog dicht, ondanks het bordje bij de ingang waarop stond 'Open May-September'. De boete van $300 schrikte ons voldoende af en we hadden al heel wat lava tunnels gezien, dus zo'n ramp was het nou ook weer niet.

Een uurtje verderop in Bend wilden we dat er even naar de waterpomp van onze camper gekeken werd. Hij maakte eigenlijk al vanaf dag 1 een niet echt lekker geluidje, maar de laatste tijd werd dat steeds erger. Het euvel was snel verholpen dankzij de gratis service van RV Repair Coach Masters. Het bleek gelukkig slechts een slechte afstelling van de pomp te zijn.

Verder op de route reden we door het erg gezellig uitziende en goed verzorgde wildwest stadje Sisters. Heel anders dan de talloze dorpjes waar we eerder op de vakantie doorheen zijn gereden, die ook doen denken aan vroeger tijden, maar dan vooral vergane glorie.
De pompbediende die ons hier hielp kwam om de paar minuten een praatje maken, het duurt nl. even voordat onze tank vol is. We waren vandaag al zijn tweede Nederlandse klant. De vorige kwam uit Rotterdam. Toch opvallend, want we zitten hier niet bepaald op de gangbare route voor veel toeristen.

Het einddoel van vandaag waren de Terwilliger Hot Springs. Ook hier weer meerdere pools op een helling in een mooi regenwoud waarbij het lagere badje steeds een paar graden kouder is.
Het was in de loop van de middag wel gaan regenen. We hadden dan ook hoop dat we hier lekker in ons eentje zouden kunnen relaxen, maar dat was dus ijdele hoop. Niet dat het nou zo druk was, maar het waren wel een aantal vreemde snuiters. Roken en alcohol zijn verboden bij de pools, maar dat waren de meeste vergeten. De weeïge wietlucht kwam je tegemoet (net als de vorige keer trouwens) en helemaal helder keken sommigen ook niet meer uit hun ogen. Degene die bij ons in de pool zat, was zo stoned als een garnaal. Maar goed, hij deed verder geen rare dingen, dus we lieten ons plezier er niet door bederven.
Badkleding was hier optioneel, dus wij hadden ons badpak deze keer maar aangedaan. En wat zagen we bij aankomst . . . iedereen in z'n nakie. Vandaag waren wij dan maar de preutse Nederlanders. Het voelde bij deze hot springs wel zo prettig.