FILM2012.reismee.nl

In de sneeuw bij Crater Lake

Marijn werd op zijn verjaardag verrast met een mooie tekening van Linde en Floor: papa met fototoestel voor de camper. En van Inge een handboek natuurfotografie, zodat hij voor de rest van de vakantie misschien iets minder tijd nodig heeft om goede foto's te maken.

Het was nog een klein ritje vanochtend naar Crater Lake National Park. Het grootste deel van het park is nog dicht vanwege de meters hoge sneeuw die hier nog ligt, maar via dat deel van de weg dat sneeuwvrij is gemaakt kun je nog wel bij het meer komen.
Crater Lake is de caldera van Mt. Mazama. Deze vulkaan is na dagenlange erupties in elkaar gezakt en heeft een enorm gat van zo'n 7 bij 10 km achtergelaten, ommuurd door hoge rotswanden. Het gat is daarna gevuld met regen- en smeltwater waardoor Amerika's diepste meer is ontstaan (592 meter). Het bijzondere aan dit meer is dat het door geen enkele rivier gevoed wordt en dat er geen enkele rivier ontspringt.
Door het bijzonder heldere water kunnen er mossen groeien tot diep in het water. Hierdoor ziet het water er op heldere dagen extreem blauw uit. En wij hadden gelukkig best mooi weer vandaag.

Omdat de wandelpaden nog niet begaanbaar zijn, zijn we op onze sneeuwschoenen een stuk langs de rand van de caldera gelopen met steeds prachtige uitzichten op het meer. Wel oppassen voor de overhangende sneeuwluifels, want als je daar doorheen zakt vertel je het niet na.
We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze eerste familiefoto te maken, met allemaal een gevonden zonnebril op. Ja, gisteren vond Floor alweer onze 4e zonnebril van de vakantie.

Henry

Marijn, geloof me er zijn echt slechtere plekken om je verjaardag te vieren! Nog van harte!
Hmmm goed feestje, wordt je nog thuisgebracht?