FILM2012.reismee.nl

Licht ontvlambare Inge

We hebben de ochtend op de oersaaie KOA camping in Klamath Falls gebruikt om alles weer op orde te brengen: wassen, douchen, afvalwatertanks legen, vers water bijvullen, propaan bijvullen (voor fornuis, koelkast en verwarming), mail lezen, weblog bijwerken en Skypen met het thuisfront. Vervolgens nog even benzine tanken en boodschappen doen.
Helaas was het internet op de camping bijzonder traag en werd de verbinding meerdere keren verbroken. Foto's plaatsen op de weblog wilde niet lukken en het Skypen was ook een beetje behelpen.

Op de route naar Crater Lake National Park zijn we in Collier Memorial State Park wezen kijken bij een outdoor museum van 'logging' materieel. Van karren om gekapte bomen uit het bos te slepen tot enorme spoorrailsleggers, het meeste gedoneerd door logging companies. We kregen van een van de zeer aardige vrijwilligers een korte tour over het park aangeboden, waardoor we wat beter inzicht kregen in hoe het zich door de tijd heen ontwikkeld had.
Voor Linde en Floor was het weer een prima geschiedenisles en werd een graai achter de balie gedaan voor enkele souvenirs, waaronder twee boekjes uit 1967 met een verhaal over de Klamath Indianen. Erg leuk en leerzaam.
Ook mooi was de Osprey (visarend) die in een boom op het terrein een nest had. De arend zat mooi bij zijn nest.

's Avonds hebben we weer een worstje geroosterd boven het kampvuur op een eenvoudige maar leuke camping (10 plekken) in Jackson F. Kimball State Park naast een prachtig blauwe lagune.

Dat Inge licht ontvlambaar was wisten we, maar dat ze de droge dennennaalden naast haar spontaan kon laten branden wisten we nog niet.
'VUUR!', riep Linde. 'Naast je mama! Nee, andere kant!'
Marijn had even eerder daar met zijn kampvuurpook gestaan en die was blijkbaar nog zo heet dat de droge dennennaalden begonnen te branden. Er is hier dus weinig voor nodig om een bosbrand te laten ontstaan.