FILM2012.reismee.nl

Whiskeytown

Vandaag zijn we zo'n 200 kilometer naar het Oosten gereden naar Whiskeytown. Al snel veranderde het vochtige groene landschap van Redwoods en varens in normale naald en loofbossen op een gortdroge zanderige bodem. Elke bergrug die we passeerde betekende dat het warmer werd en het landschap droger. Het was een prachtige weg door de bergen, alleen hadden de drie dames het na 200 kilometer bijna aaneengesloten haarspeldbochten wel een beetje gehad. Om ze niet helemaal misselijk te laten worden deden we het qua snelheid rustig aan. Dat betekende wel dat we regelmatig via pull outs plaats maakten voor de wat snellere locals. Die lieten dan al claxonnerend weten het gebaar van de trage camper te waarderen.
Grappig zijn ook de niets aan de verbeelding overlatende namen die je onderweg tegenkomt, zoals Hells Gate en Rattlesnake River. Misschien niet de beste picknickplekjes.

Het tempo werd ook gedrukt door werkzaamheden aan de weg, waar road workers met bordjes STOP/SLOW aangeven of je een tijdje kunt wachten of langzaam voorbij de wegwerkzaamheden mag rijden. Bij langere stukken rijd je achter een pilot car aan.
De mannen, maar opvallend vaak ook vrouwen, die met die bordjes staan, doen dat 8 uur op een dag, weliswaar in shifts, maar het leek ons dodelijk saai, zeker in de brandende zon. Zelf denken ze daar anders over, althans zo vertelde eentje die tijd had voor een gesprekje. Hij sloeg de aangeboden koude cola overigens beleefd af. Dit in tegenstelling tot een paar fietsers gisteren die de cola dankbaar accepteerden.

Tegen de tijd dat we bij Whiskeytown aankwamen was de temperatuur al opgelopen tot 31oC. Gelukkig hebben ze hier een prachtig meer, Whiskeytown Lake, voor een verfrissende (zeg maar koude) duik en een namiddag op het strand.
In de camper op de kampeerplek, een grote geasfalteerde parkeerplaats, liep de temperatuur trouwens ook lekker op.

Toen de grootste hitte voorbij was zijn we gaan eten en daarna moesten Linde en Floor nog even aan het schoolwerk. Het was toen al 20:00 uur. Ze liggen aardig op schema, maar de schooltijden wijken wel een beetje af van normaal.