FILM2012.reismee.nl

Wedding Rock

Vanochtend in het zonnetje buiten ontbeten en weer even ge-Skypet met oma Ans en opa Rien. Toch leuk als je elkaar zo nu en dan even kunt zien. Ook dacht Linde met Lotte te kunnen Skypen, maar die was even niet thuis en moesten we het met mama Suzanne doen.

In Patrick Point State Park zijn we bij Sumêg Village wezen kijken, een dorpje van de Yurok People. Hoewel dit een replica is, wordt het tegenwoordig gebruikt voor culturele en educatieve activiteiten door verschillende naburige native tribes.
Opvallend waren de kleine ronde ingangen op vloerhoogte, waar je slechts met de grootste moeite doorheen kwam. Die waren bedoeld om indringers en beren eenvoudig buiten de deur te houden met brandende stokken uit de vuurplaats.

In het park zijn ook enkele mooie uitzichtpunten over de Pacific, zoals Patrick's Point en Wedding Rock. Marijn ging op Wedding Rock uiteraard op z'n knieën . . . om een foto van de voorbij vliegende pelikanen te maken.

Het Azalea State Reserve iets verderop was nog maar net uit haar winterslaap, want de wilde azalia's stonden slechts in de knop. Bloemen waren er nauwelijks te bekennen.
Nadat we daar gelijk maar gegeten hadden, dachten we bijtijds een camping op te zoeken. Dat viel deze keer wat tegen. Uiteindelijk was het zo goed als donker voordat we een plekje gevonden hadden.