FILM2012.reismee.nl

Junior Park Ranger

We wilden erg graag naar Fern Canyon, een kloof begroeid met varens. Helaas is de toegangsweg alleen toegestaan voor RV's van maximaal 24 feet. Die van ons is 25 feet. Maar belangrijker is dat in sommige riviertjes die je met de camper door moet nog teveel water staat. Bij het Visitor Center werd het ons afgeraden.
Een alternatief was om er via een andere route naar toe te lopen, heen en terug 10 mijl. Dat vonden we voor Linde en Floor iets teveel van het goede en dus ging Marijn alleen.
Gewapend met bear spray ging Marijn vroeg op pad om weer voor het middaguur terug te zijn, want dan moesten we van de camping af zijn.
Marijn waande zich helemaal alleen in het donkere bos, totdat de zondagochtenddamesjoggingclub voorbij kwam gekakeld. De rust keerde echter snel weer.
Aangekomen in de Fern Canyon moest het beekje dat er doorheen stroomt steeds weer overgestoken worden. Soms via boomstronken, soms springend en soms maar gewoon doen alsof er geen beekje was. Maar het was de moeite waard. Loodrechte wanden van zo'n 15 meter hoog volledig begroeid met varens.
Terug was het nog steeds erg stil. Behalve de dames, slechts 4 andere wandelaars gezien. Tijdens één van de welverdiende plaspauzes kwam verdorie datzelfde damesclubje weer voorbij. Die hadden blijkbaar op het strand nog wat oefeningen gedaan of een nog grotere ronde gelopen. Best knap. De laatste van de 4 dames die wat achterop raakte verontschuldigde zich nog met 'Just came back from Mexico sitting on my ass'.

Linde en Floor hadden ondertussen op de camping alle vragenlijsten en opdrachten gemaakt die nodig waren om een Redwood junior park ranger badge te verdienen. En natuurlijk moesten we helpen met vertalen, maar ondertussen weten ze al best veel van de natuur hier.

's Middags hebben we bij Big Lagoon op Agath Beach naar agaten gezocht. Eigenlijk wisten we niet goed waar we precies naar moesten zoeken, maar een ervaren agath hunter liet ons zijn buit zien. Toen konden wij ons ook vol overgave storten op het zoeken.