FILM2012.reismee.nl

Grijze walvissen

Vandaag zijn we verder de Redwoods ingetrokken. Bij Stout Grove komen we nog meer grote bomen tegen. Langzamerhand wen je een beetje aan de enorme bomen, zeker als er zoveel bij elkaar staan. Maar zodra je er naast staat realiseer je je dat ze toch wel heel bijzonder zijn. Zelfs als ze dood gaan, duurt het nog 500 jaar voordat ze vergaan zijn.

Rond lunchtijd waren we bij Klamath River Overlook, daar waar de Klamath River in de Pacific uitmondt. Dit zou een goede plek zijn om grijze walvissen te zien. De volwassen walvissen laten de baby walvissen zien dat zo'n locatie ideaal is om aan eten te komen.
We hebben een paar walvissen 2 uur lang met enige regelmaat gezien terwijl ze daar heen en weer zwommen. Meestal maar eventjes een stuk van de rug, soms even de kop boven water stekend. Geen spectaculaire walvisstaarten, maar wel mooi om ze gade te slaan zo dicht voor de kust.

Zeker zo indrukwekkend waren de bruine pelikanen die laag boven het water vlogen en onafgebroken steeds opnieuw het water indoken voor wat vis.
En een paar Turkey Vultures (gieren) deden ook nog hun best om Marijn al soarend jaloers te maken...

Eind van de middag zijn we doorgereden naar Prairie Creek Redwoods State Park en zijn daar op de veel te dure parkcamping gaan staan à $35 met nagenoeg geen faciliteiten. Ach, gisteren hadden we er een voor maar $15 net buiten het park. En we zitten heerlijk buiten in de zon, voor het eerst deze vakantie. Dat is ook veel waard.

Henry

Turkey Vulture: Roodkopgier.
Gaaf, die Grijze walvissen. Zijn jullie nog in staat om een whalewatching trip te doen? Die Grijze walvissen zijn vrij "tam" en komen regelmatig met de kop boven water om te "spy-en", ook vlak naast boten....dus als je tijd hebt....tip van eeehhh Flip.