FILM2012.reismee.nl

Floor of Ferns

En zowaar, we rijden California binnen en de zon schijnt. Nog wel fris (14 oC), maar de regenpakken zijn even niet meer nodig.

We zijn eerst naar het Redwood National Park Visitor Center in Crescent City gegaan om ons verder te oriënteren op de mogelijkheden in het park voor de komende dagen. De 25 feet van onze camper kan misschien nog een probleem gaan opleveren, omdat 24 feet de maximaal toegestane lengte is op sommige dirt roads in het park die mooie wandelingen ontsluiten. Wellicht dat we ons van de domme gaan houden of doen alsof we geen idee hebben hoe lang onze camper is.

Op de pier van Crescent City zagen we nog enkele mooie watervogels inclusief een Brown Pelican die direct voor onze neus landde. Een mooie vogel, maar wat onhandig in het bewaren van zijn evenwicht op de keien.
We dachten nog even een paar walvissen te zien die in deze periode langs de kust noordwaarts trekken, maar dat bleken rotsen te zijn die door de forse golfslag zo nu en dan net boven water uitkwamen.
Ook veel grond eekhoorns die hier wel heel brutaal zijn. Maar wat wil je? Ze worden gevoerd door lieden die dat leuk vinden. Ze sprongen letterlijk in zijn auto!

Daarna hebben we een paar wandelingetjes door het Jedediah Smith Redwoods State Park gemaakt tussen de enorme Redwoods, de hoogste bomen ter wereld. Er dringt zo weinig licht door in het bos dat je bijna geen fatsoenlijke foto kunt maken. De bodem van het bos is bedekt met varens, vandaar ook de 'Floor of Ferns', wat Floor natuurlijk wel leuk vond.

Linde de strandjutter heeft inmiddels haar tweede zonnebril gevonden en zoals gewoonlijk klavertjes-vier, deze keer tussen de Redwoods. We zijn benieuwd welke wens ze gedaan heeft...