FILM2012.reismee.nl

Binnen droog, buiten nog steeds nat

Vanochtend eerst maar weer onze vrienden van Traveler's Assistance van Cruise America gebeld in verband met de lekkage. We konden direct terecht bij Gib's in Coos Bay dat mooi op de route lag. In die gevallen komt de TomTom toch wel erg handig van pas, want je rijdt er zo naar toe.
Terwijl de monteur aan het werk ging, konden wij wachten in de waiting room. We hebben van de nood een deugd gemaakt door de verhaaltjes op de weblog zetten en Linde en Floor konden rustig aan het schoolwerk.
Uiteindelijk bleek dat de waterpomp niet goed was aangesloten en dat het water er uit gutste aldus de monteur. Onbegrijpelijk dat ze een camper zo af kunnen leveren, vond hij. Nadat het euvel was verholpen, alles in het ruim was drooggemaakt en weer was ingeruimd, konden we de reis 3 uur later vervolgen. Toch wel vervelend al die ongemakken met zo'n nieuwe camper. Het heeft ons al bijna 2 dagen gekost, maar nog belangrijker al het gedoe wat erbij komt kijken.

Verder onderweg richting California, waar het hopelijk beter weer is (slechter kan bijna niet), hebben we wat korte stopjes gemaakt om stil te staan bij de mooie kustlijn hier met overal grote en kleinere mooi gevormde rotseilandjes dicht voor de kust.

In de steden die we passeren houden we de benzineprijzen in de gaten, want met een camper die 1 op 4 net niet haalt, tikt het wel aan. Door de tank van 208 liter (!) is de actieradius toch nog heel behoorlijk. Wel schrikken trouwens toen we ‘m voor de eerste keer vol gooiden.