FILM2012.reismee.nl

Op het gemak

Vandaag rustig aan gedaan. Op het gemak Highway 101 gevolgd tot aan Carl G. Washburne Memorial State Park. Onderweg hier en daar gestopt bij wat State Parkjes zoals Devil's Punchbowl. Niet dat ze allemaal bijzonder zijn, maar aan de kust heeft zo ongeveer elke meter strand wel de status van State Park, State Recreation Site, State Natural Area of een andere dure naam.

Al rijdend langs de kust zagen we op een zandbank naar schatting zo'n 400 Harbor Seals liggen. Ze zijn een beetje gevlekt en de meeste zijn zilverkleurig. Gelukkig was er net een plekje om de camper langs de kant te zetten, want dit was Leuk om even naar te kijken.

De laatste mooie stop was bij Beaver Creek State Natural Area. Het was hier extreem rustig en blijkbaar hadden de vogels het hier erg naar hun zin. Ze lieten zich niet afschrikken door ons en lieten zich vaak van dichtbij zien, zoals de mooie blauwe Steller's Jay en Red-winged Blackbird.

We zijn trouwens een beetje van ons geloof gevallen en laten steeds vaker de Safeway links liggen ten faveure van Fred Meyer, nog zo'n grote supermarktketen. Het is ons met name te doen om het brood. Dat Amerikaanse laffe brood is niet de eten, maar dat wisten we op voorhand. Soms hebben ze zogenaamd French bread, dat is allesbehalve Frans, maar prima te eten. Natuurlijk wel weer een klantenkaart genomen in verband met onze Hollandse zuinigheid. Konden we gelijk zien welke caissière deze maand het snelst de artikelen gescand had en wie zich het beste verbeterd had.

Als afsluiting konden Linde en Floor deze avond dan eindelijk hun marshmallows boven ons eerste vuurtje houden.

juf Linda

Daar kunnen de natuur lessen niet tegenop;-) Hihi!!