FILM2012.reismee.nl

Het vakantiegevoel is terug

Dankzij de WiFi van Precision Tire kon ik gisteravond op de stoep de weblog bijwerken en de mail checken. Dan zijn onze volgers ook weer op de hoogte van onze vakantie-ongemakken.

Om 10:00 uur vanochtend werd het nieuwe achterlicht geleverd en om 11:00 uur waren we onderweg met goed werkende verlichting. Bedankt Audie voor de prima service!
We moesten wel opschieten, want om 12:00 uur vertrok de boot naar Port Townsend. Reserveren was niet gelukt, maar gelukkig was het erg rustig en konden we direct de boot op rijden.

In Sequim reden we langs een gallery van de Jamestown S'Klallam Tribe ('The Strong People'). Omdat we de native art toch wel erg mooi vinden, zijn we even binnen gaan kijken. De vorige vakantie in deze regio konden we ons nog bedwingen (helaas), maar deze keer niet. Na lang twijfelen, vergelijken, naast elkaar leggen en weer weg leggen, hebben we 3 mooie houtsnijwerken aangeschaft: de killer whale, de eagle en de hummingbird. Je mag ze bij ons thuis komen bewonderen.

Daarna door naar Dungeness National Wildlife Refuge waar zelfs de zon zich even liet zien op alweer een regenachtige dag. Het refuge is een 5 mijl lange, zeer smalle landtong die bezaaid ligt met dikke stammen drijfhout die een baai beschermd tegen de ruige zee. Veel watervogels, zoals de black-bellied plover die we vandaag zagen, foerageren hier op hun route naar het Zuiden en in het voorjaar weer terug naar het Noorden. Je kunt helemaal naar de vuurtoren aan het eind van de landtong lopen, maar dat vonden we wat veel van het goede door het rulle zand en het was al laat op de middag.

Maar eindelijk krijgen we nu ook het gevoel dat de vakantie echt is begonnen!