FILM2012.reismee.nl

Verloren dag

Vandaag pakken we de veerboot naar Port Townsend om vervolgens door te rijden naar Olympic National Park. Gistermiddag werden we er nog op gewezen dat één van de twee boten uit de vaart is genomen, dus dat we wel moesten reserveren, zeker met zo'n camper. Maar eerst nog even boodschappen doen.

Ondertussen kwamen we erachter dat het rechter-achterlicht (incl. rem- en knipperlicht) het niet doet. Dat rijdt toch niet prettig, dus maar even naar een garage gereden voor de kleine reparatie. Hij kon ons echter niet verder helpen. Het bleek zo'n moderne led-verlichtingsunit te zijn, waar niet zomaar een lampje van vervangen kan worden.
Toen maar de Traveler's Assistance van Cruise America gebeld. Na 3 uur wachten - ondertussen wel de boodschappen gedaan - en enkele telefoontjes verder, werden we naar Precision Tire verwezen, een andere garage in Oak Harbor. Daar werd nogmaals het achterlicht gecontroleerd en bleek dat de complete unit defect was. Die hadden ze echter niet voorradig, net zo als in de rest van de stad. Bestellen kon wel, maar dan zou hij er pas morgenochtend zijn. Aangezien we eigenlijk geen keus hebben zit er niets anders op dan hier nog wat langer rond te hangen.

Het lange nutteloze wachten werd ook maar gelijk gebruikt voor de studie van Linde en Floor. Maar blijkbaar waren we allemaal ietwat prikkelbaar, want Floor en juf Inge hadden een behoorlijke aanvaring. De lesmethode die gehanteerd wordt sluit niet helemaal aan op wat Floor gewend is. Waren juf Sietske en Marina er maar...

Nadat het achterlicht besteld was, inmiddels was het al 15:00 uur geweest en waren we krap 20 kilometer opgeschoten, zijn we nog even naar Fort Ebey State Park gereden om de dag niet helemaal in mineur te laten eindigen.
Daar konden we uitwaaien op het strand, stak een zeehond z'n kop even boven de golven uit en lieten een tiental zwarte scholeksters zich mooi op de foto zetten.

Aan het eind van de dag zijn we weer terug gereden naar Precision Tire, want we mochten van de aardige eigenaar achter op zijn terrein met de camper overnachten.

fam. Verschuur

Hallo luitjes,

het is al wel een eneverende start geweest, wij zitten hier nu in het oranhe gedruis, want het is koninginnendag. dus straks even over de markt struinen en dan een uurtje helpen bij de gymstand.
Verder zijn we hier druk bezig want Paul wilde de gang een ander kleurtje en toen bedachten Bart en Roos dat ze ook wel een ander kleurtje wilden hebben op hun kamer. Afijn Roos haar paarse muur wordt geel en Bart dacht laat ik de hele kamer groen (limegroen) maken. Nu wil het geval dat paars niet in 1x en ook niet in 2x dekt en dat geldt ook voor Bart zijn rood en blauw dat dekt ook voor geen meter dus nu 2x gedaan en hopelijk eind van de middag voor de 3de en laatste keer schilderen. Vandaag wel voor het eerst een echt zonnige dag de rest van de week was regenachtig.
Zo zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte van ons reilen en zeilen en zij blijven jullie ook volgen.
Geniet ervan en tot het volgende verslag.

Winfried

Hallo allemaal,
Als ik het goed begrijp na wat hobbeltjes in het goede ritme gekomen?
Opa en oma zitten in de Franse regen en waren benieuwd hoe het ging. We zullen het samenvatten en doorbriefen.
Tot schrijfs.
Winfried (de kids liggen op bed)