FILM2012.reismee.nl

Lang wachten bij de USA border

Nog steeds zijn we vroeg wakker, dus om 7:00 uur zaten Linde en Floor al voor het ontbijt aan het schoolwerk dat ze mee hadden gekregen van de juffen. Ze vonden het nog leuk ook. De vaart zat er dusdanig in dat we bang zijn dat ze er wat snel doorheen zijn. Het was nog wel even wennen met juf Inge. Ze heeft duidelijk niet dezelfde autoriteit als de juffen op school.

Vandaag zijn we in de regen afgezakt naar de USA. Al met al ruim 2 uur bezig geweest met wachten, camper laten inspecteren, formulieren invullen, vingerafdrukken en foto's maken. Redelijk vermoeiend, maar dat hoort erbij. Een gekiemd zaadje dat Linde gisteren in een beker met aarde had gezet, stond pontificaal op het dashboard. Dat mocht Amerika natuurlijk niet in en werd vernietigd! De vriendelijke douanier die het papierwerk afhandelde werkte niet echt snel, maar gaf de dames nog wel een visum stempel op hun hand. Zij mochten dus ook mee.

Rond lunchtijd waren we in Larabee State Park en hebben daar tijdens een regenpauze over het strand gestruind in een leuke baai. De eerste paarse zeesterren waren al weer snel gespot. Wat ook leuk was, waren enkele meeuwen die continu schelpen op de keien kapot lieten vallen om ze vervolgens op te peuzelen.

Daarna zijn we doorgereden naar Deception State Park en hebben we bijtijds een plekje op de erg rustige camping opgezocht. We zullen er wel op tijd in liggen vanavond.