FILM2012.reismee.nl

Tas terug, camper weggesleept

Na een wat ongemakkelijke nacht (Linde en Floor waren om 03:45 uur al een filmpje van Kleine IJsbeer aan het kijken) en allemaal een knoop in onze maag van de jetlag, konden we vandaag de camper ophalen en de noodzakelijke boodschappen gaan doen.

Bij het hotel dachten we de 1½ week eerder verstuurde bear-spray van Lo Camps op te halen. Maar helaas die was onvindbaar. Dan maar eerst aan het eenvoudig, maar lekker ontbijtje waar we zelf wafels konden bakken. Bij het uitchecken was de bear-spray toch ineens gevonden, gelukkig.

Vervolgens de camper opgehaald. We kregen deze keer niet zo'n oud barrel mee, maar een vrijwel nieuwe (slechts 26.000 km op de teller). Even snel inruimen en op weg. Maar net toen we op het punt stonden te vertrekken, bleek dat de sleutel van de camperdeur nogal gammel was. Nadat het slot vervangen was konden we dan toch op pad.

Eerst langs de Safeway de boodschappen en toen naar de MEC (Mountain Equipment Co-op) voor de eerder bestelde bug shirts van Linde en Floor. Het was gelukkig niet de eerste keer dat we in een camper reden, want het was mega druk in het centrum van Vancouver. Een parkeerplek bij de MEC was ook niet snel gevonden, maar na wat rondjes gereden te hebben stonden we direct voor de deur. Bij terugkomst keken we toch wel raar op. De rij geparkeerde auto's was weg, inclusief onze camper. Hier hadden we ‘m toch neergezet?

Navraag bij een winkel leerde dat tussen 15:00 en 18:00 uur deze parkeerstrook veranderd in busbaan. Hoe verzin je het! Alles wat om 15:00 uur nog geparkeerd staat, wordt dan weggesleept.
Een uur later hadden we de camper al weer terug. Wegsleepkosten $100 en een parkeerbon van $50. Dat waren toch wel dure bug shirts op deze manier.

Ondertussen hadden we een SMS van British Airways ontvangen dat de 5e tas vanavond zou arriveren. Na wat telefoontjes konden we die om 20:30 uur ophalen op het vliegveld. Wel het slot eraf geknipt, maar een kniesoor die daarop let. We waren allang blij dat we de tas terug hadden en o.a. de TomTom weer konden gebruiken (de oplader zat in die tas) om ons door Vancouver heen te loodsen.

Dat was een enerverende dag! We wisten dat het drukke dag zou worden, maar het hadden het ons toch wat anders voorgesteld.